tisdag 24 februari 2009

Lapptäcke


Jag har sytt ett litet lapptäcke. Egentligen är det väl ett ganska snabbt projekt, men eftersom jag (som vanligt!) lyckats starta igång en tre-fyra projekt på en gång, så har det väl tagit cirkus en vecka att få det klart. Trots viss tveksamhet från början vart jag till slut nöjd med färgerna, de är inte riktigt lika starka som på bilden. Men jag gillar färg!
Lapptygerna kommer dels från gamla gardiner och dels rester från ett tyg som jag bland annat sytt sängkläder till spjälsängen av. Baksidan är ett randigt sweatshirttyg från Allt om handarbete. Ett sånt där tremeters klipp som aldrig verkar ta slut hur mycket jag än syr av det!
Såhär i efterhand kan jag säga att jag skulle köpt fleece till baksidan eller fibervadd och använt bomullstyg bakom. Eller så skulle jag bara fäst ihop bak och framsidan med ett par stygn här och där och inte sytt stickningar runt om, för det var så svårt att få det jämnt. Hur som helst så känner jag att jag blir bättre och bättre kompis med den här symaskinen (en Husqvarna Interlude) som min snälla svärmor lånat mig.

2 kommentarer:

  1. Hej! Va kul att hitta dig här :)
    Va duktig du e att sy och sticka. Supersnygga saker du gjort.
    /Kristina Persson

    SvaraRadera
  2. Å, tack, vad snäll du är!!! Kul att höra ifrån dig!

    SvaraRadera