söndag 14 november 2010

Projekt...

Inser att jag gjort så otroligt många grejer som jag inte ens tagit någon bild på...
Och att jag faktiskt är väldigt dålig på att uppdatera min blogg, på alla sätt och vis :-)
I mitten av augusti fick jag nytt jobb, mitt underbara drömjobb, på Sveriges allra bästa tygaffär Wahlmans Textil Import i Gnarp.
För ett par veckor sedan fick vi hem nya tyger från Frankrike och Tyskland, och jag föll dirket för de här:

Jag köpte hem tre meter av varje direkt...
Vilket var tur, för nu finns det inte ett dugg kvar av det röda och väldigt lite av det blå...


Häromdagen satt jag och sydde. En liten väska till av ett jeansben, ett linne i tunt bomullstyg (som inte fått några axelband än...), en födelsedagskeps till en nybliven åttaåring, och det här skärpet av en gammal fönsterremsa:

Spännet är från makens tursamma sakletning i skogen :-)
Skärpet är till salu för 50 kr, om någon vill köpa det är det bara att maila mig.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar