torsdag 14 april 2011

Sol sol sol!!! UNDERBART!!!


Nu blommar scillorna för fullt!!
Och krokusen och pärlhyacinterna! Tulpanerna och gullvivorna är också på väg upp i min rabatt!!
Jag ÄLSKAR dessa underbara, första vårblommor, som så tacksamt stretar ur den kalla jorden och lyser upp världen!!


Idag har jag njutit av solen.
Hängt tvätt ute, tittat på barnen som lekt, handlat jord och planterat en massa små frön. Dörren har fått stå på vid gavel och jag är så lycklig över att bo i hus!
På vintern undrar jag ibland, när allt är mörkt och det ska eldas och skottas, men nu! Vem kan tänka sig att bo i lägenhet?! Inte jag i alla fall!


Yngsta dottern har länge velat ha en poncho, och nu har jag gjort en åt henne av ullgarnsrester som jag hittade i ett skåp. De blå och gröna garnerna är sockrester av Raggi och det bruna fritidsgarn som en gång skulle blivit en vacker kofta. Det blev ingen kofta, men det var ju bra, för nu blev garnet en fin ponchogrund istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar