torsdag 10 mars 2011

Trist sportlov...

Kan inte säga att sportlovsveckan blivit som jag tänkt och hoppats...
Fick hämta äldsta dottern i skolan i fredags för att hon hade feber, och hon är dålig än... Plus att lillebror och lillasyster insjuknade på måndag eftermiddag... För att jag och maken skulle kunna jobba våra två planerade dagar fick de åka till mormor (som vi bestämt redan tidigare, innan sjukan) trots feber och hosta...
Hoppades verkligen att de skulle krya på sig efter lite mormormys med så var inte fallet. De är inte ett dugg friskare och jag börjar befara att söndagens födelsedagsfirande för blivande sjuåringen kommer att präglas av Alvedon och honungste istället för tårta och saft...

Inte nog med det...
Vårsolen har bytts ut mot tunga snömoln. Snön vräker ner som aldrig förr! Och jag som var så glad idag när jag hämtade posten och fick alla mina fina fröer från Impecta!!
Små kruktomater, gurka, sparris, kryddor, sallad, morötter och en hel del annat som jag längtar så efter att få sätta!
Men våren och sommaren känns otroligt långt borta i detta vinterland...


2 kommentarer:

  1. Krya på er.. <3
    Verkar som om det är samma sjuka hos er som här. Hör av er då ni vet om hur det blir med sjuåringen..

    SvaraRadera
  2. Ja, det gör jag... Men just nu känns det lite mörkt... Kram <3

    SvaraRadera