fredag 30 januari 2009

Födelsedag


Min äldsta dotter fyller sju år idag! REDAN! Och jag som tycker att vi nyss fick henne...
Hon har blivit så stor, och så klok. Hon älskar att gå i förskoleklass,
hon älskar djur och att pyssla.
Hennes favoritmusik är hårdrock!
Idag fick hon en tröja med Lordi på, och hon blev överlycklig.
Hardrock hallelulja är hennes bästa låt.
I söndags när hon hade barnkalas, fick hon en jätterolig lera av sina kusiner.
Den var jättelätt att forma, helt giftfri och den lufttorkar. När den är torr blir den jättelätt, nästan som frigolit.
Jag gjorde en gubbe på traktor och dottern en svart katt, eller panter, hon kunde inte bestämma sig riktigt, men fin är den i alla fall!!


Min svägerska var snäll nog att ge mig en present på barnkalaset också! Tack K!
Jag fick fyra vackra glaslyktor. De här tre förgyller mitt köksfönster,
och den fjärde hallen.


Måste bara berätta lite om min otroligt lyckade skridskojakt också!
Jag har letat på Tradera efter skridskor åt äldsta dottern och åt sonen. Insåg att sonen även skulle behöva en hjälm...
Hmm...
Började se hundralapparna flyga iväg...
Hittade ett par nya skridskor på Tradera till dottern och började buda. När de var uppe i 130 kr gav jag upp, det finns ju nya att köpa för 300 spänn.
Kanske ska jag titta på Blocket då, tänkte jag, i fall att..
Direkt hittade jag en annons på tre hockyhjälmar och ett par skridskor i rätt storlek,
100 kr för alltihop!!!
Jag kastade mig på telefonen och som tur var fanns det kvar.
Jag trodde inte det var sant!
Ett sånt fynd är ju nästan bättre än gratis!! :-) :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar