torsdag 8 januari 2009

Återanvändning



Här är ett par babybyxor som jag stickat, dels efter ett mönster från Garnstudio, men med en hel del ändringar. Materialet är restgarner, jag tycker det är kul att skapa med det jag redan har, och inte alltid köpa nytt.
När jag var liten använde jag alltid upp mammas restgarner, det kändes som en riktig skatt!


Den här tunikan har ett virkat ok och kjolen och ärmarna är stickade direkt på oket. Jag gjorde den till min yngsta dotter när hon var ungefär två år, men hon hann inte använda den så många gånger innan den var urvuxen. Så nu är det väl dags för lilla kusinen eller någon annan att ärva den. Garnet kommer från en upprepad, maskinstickad vuxentröja. Mönstret är helt egengjort, jag mätte bara efter en tröja när jag virkade oket och resten av måtten tog jag direkt på dottern.


Till sist vill jag visa en bild på en av våra helt galna katter, Aslan, när han ligger i tvättmaskinen. Han gillar udda sovplatser...












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar