måndag 5 januari 2009

Oavslutade projekt...

Just nu håller jag på med flera olika projekt, eller ska jag vara helt ärlig så gör jag väl alltid det. Det är så lätt att börja på någonting nytt och spännade, för ideérna poppar ju upp hela tiden! Men att avsluta, det tycker jag är svårt ibland. Just nu har jag en kofta till mig nästan helt färdigstickad, den ska bara monteras och få sin krage, en trasmatta av sönderklippta t-tröjor som är halvfärdig, en restgarnströja i babystorlek som vill ha ärmar (kanske det blir en slipover?) och ett gäng mössor och vantar som det ska fästas trådar på.

En ska jag brukar tänka på som gör det lättare att avsluta saker är att man måste lära sig att börja IGEN, och börja igen och igen, till slut är man klar. Det funkar ialla fall för mig.



Appropå ingenting, så är det någon därute som vill läsa en bra bok (och som inte redan läst den!) så kan jag rekommendera "Den hemlige kocken"! Den borde delas ut gratis till alla matkonsumenter tycker jag! Har dragit mig lite för att läsa den, då jag trodde det skulle vara en tung bok att läsa, men det var verkligen jättebra!



Igår kväll hittade jag den underbara bloggen Jagblommar, och blev så inspirerad av de vackra bilderna och sakerna att jag idag ställde mig och rensade och städade både i skafferiet och bland ungarnas pysselgrejer. Jag gillar egentligen inte alls att städa, tycker det är ett evighetsarbete som tar tid från annat, roligare, men jag tycker mycket om när det verkligen är städat!



Ha det gott, allihop!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Så roligt att du hittat mig, välkommen åter! Och nu hittade jag till dig!
    Vilka härliga strumpor och vantar du stickat nedan!!

    SvaraRadera