torsdag 15 januari 2009

Fyndigt...

Jag tycker det är roligt att ge bort saker jag gjort själv. Det här lilla bordet köpte jag för en tia på en auktion för flera år sedan, jag gillade formen och tyckte att det var sött, men visste inte riktigt vad jag skulle ha det till. Då var det ganska slitet och målat i en ljust grisrosa färg. En dag när jag var hemma hos min syster märke jag att hon skulle behöva precis ett sånt här bord att ha sin radio och sina tidningar på, så då målade jag det ljusgrått och gav det till henne i julklapp. Koftan stickade jag också till julklapp, till hennes lilla dotter. Den är stickad efter ett gammalt 80 tals mönster i ett mjukt garn som heter Mysing. Det var också ett loppisfynd, tror inte att det finns att köpa i affären längre?



När jag rotade igenom en del gamla kläder som jag lagt i "syomhögen" hittade jag min avslutningsklänning från åttan. Den var väldigt mycket för kort och jag gillade inte riktigt axelbanden på den, annars hade jag kunnat använda den som tunika :-)
Men nu klippte jag helt sonika av den strax under axelbanden och sydde istället på en bred mudd av hålmönstrad muddväv som jag fått i ett tygpaket från allt om handarbete. Jag är rätt nöjd med resultatet, gillar att ha såna här mjuka kjolar, allrahelst på sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar