måndag 12 januari 2009

Tokiga tofflor

Jag fryser om fötterna. Det är kallt på vårt golv på vintern. Till barnen köpte jag fårskinnstofflor på rean hos Linus & Lotta, vill inte att de ska springa omkring och halka i raggsockor inomhus. Det är så lätt att de slår på rumpan när de ränner runt i full fart hela tiden. Men till mig själv tänkte jag först att jag skulle sticka ett par. Jag hittade en rolig beskrivning i en gammal tidning från -81 jag fått av min mor. Men jag var sugen på att virka, så jag virkade i stället. Till min besvikelse blev de för små, och lite för oelastiska. Så jag ska försöka sticka ett par istället. Men jag lägger in en bild på dem ändå, för jag tycker de blev ganska tuffa, och de passar säkert någon med lite mindre fötter än jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar