lördag 31 januari 2009

Sockor

Idag har jag mest stickat. Det har varit ganska hektiskt med alla födelsedagsförberedelser, så det har varit skönt att ta det lugnt idag. Mannen och äldsta dottern är på resa, så jag och "småttingarna" har fått rå oss själva. Vi har åkt spark till affären och handlat lördagsgodis, pizzagrejer och raggsocksgarn. Nu när jag lyckats fixa skridskor till alla barnen behöver de ju varma sockor att ha i dem.
Till middag bakade vi en enkel sconesdegspizza, med massor av skinka, oliver och ost. Mums!


Måste bara lägga in en bild på den ena sjuårs presenten från igår. Det är en förstoring av min dotters hand (30x40 cm) när hon håller en sjöstjärna, när vi var på västkusten förra våren. Visst är den vacker?


Ibland stickar jag lite bebisgrejer, för att det är kul och för att jag tycker det är bra att ha som små välkommen till världen gåvor. Västen är stickad i rent ullgarn efter ett sjuttiotalsmönster och hakklappen är virkad i merceriserat bomullsgarn, mönster från Kreativ stickning.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Tack för rara ord hos mig idag, gör mig glad!
    Låter som en mysig dag, med sparktur till affären och hemmagjord pizza. Vilken fin vaxduk du har på bordet, har bara en snutt vaxduk av det och lite mer tyg som lillan har i "köket" i sitt rum...

    SvaraRadera